Հովհաննես Թումանյան <<Փարվանա>>
Մի թագավոր էր ապրում իր
դստեր հետ: Հասավ դստեր ամուսնության
օրը: Թագավորն իր մոտ կանչեց բոլոր քաջերին: Եկան
քաջերը մեկը-մեկից ուժեղ ու առնական,
զենք ու
զրահով: Կռվելու էին քաջերը, և հաղթողն էր
տիրելոը դստեր սրտին:
Եվ երբ թագավորը
նշան տվեց կռվի սկզբի դուստրը
կանգնեցրեց հորը: Խելացի
դուստրն ասաց, որ միգուցե հաղթողը լինի քաջ ու անհաղթ, բայց երբեք չլինի իր սրտին սիրելի: Ասաց դուստրը, որ այն քաջը ով բերի անշեջ հուրը նա կլինի իր ամուսինը: Ասաց ու գնացին քաջերը
հուրի ետևից:
Անցնում էին տարիներ, չէին վերադառնում
քաջերը, դուստրը տխուր անընդհատ հարցնում էր
հորը. <<ՈՒր է հայրիկ երբ կգա
նա>>, հայրը փորձում էր հուսադրել նրան ասելով <<կգա անշուշտ, էս տարի կգա դստրիկս>>: Բայց էդպես
էլ չեկավ
էն քաջը: Ու դստրիկը, սպասելուց
հոգնելով սկսեց լաց լինել ու էդտեղից էլ
առաջացավ Փարվանա գետը:
<<Թմբկաբերդի առումը>>
Թմբկա բերդում ապրում էր
Թաթուլը իր կնոջ հետ: Թաթուլն
քաջ էր ու անհաղթ: Շատերն էին
փորձել նվաճել բերդը, բայց
չէր ստացվել: Շահը նույնպես
ամեն գնով ցանկանում էր
նվաճել բերդը, բայց նրան երբեք չէր հաջողվում:
ՄԻ անգամ Թմկա տիրուհին Շահին տեսավ և սիրահարվեց ու մատնեց
Թաթուլին: Շահը եկավ ու գրավեց բերդը:
Հաղթած Շահը նստած Թմբկա բերդում
միտք էր անում. <<Աշխարհքում
չկա ոչ մի բան ու երբեք ոչ մի բանի պետք չի հավատալ, ոչ բախտին, փառքին, ոչ էլ
կնոջը>>: Եվ Շահն իր մոտ կանչեց
Թմկա տիրուհուն ու ասաց. << Ասա ինձ մատնիչ
տիրուհի, մի թե՞ Թաթուլը քաջ չէր ու
սիրուն>>: Տիրուհին էլ պատասխան տվավ. << Քաջ էր ու սիրուն
քեզնից առավել, կնոջ մատնությամբ ամրոց չէր առել, ու
խաբեբա չէր>>:
Տիրուհու պատասխանից զայրացավ Շահը, դահիճին հրամայեց ձորը նետել:
Կյանքում ամեն ինչ էլ անցնում է, միայն գործն է
անմահ, հավետ:
Ինչ է բալլադը
Բալլադը քնարա-վիպերգական բանաստեղծություն է, որի մեջ ավանդական, պատմական կամ այլ թեմայով ստեղծված սյուժեն ծավալվում է հեղինակի հույզերի և խոհերի բացահայտմանը զուգընթաց։
Ինչ է պոեմը
Պոեմ (հունարեն` póiema - ստեղծել), Չափածո մեծածավալ ստեղծագործություն, որի տարբեր մասերը միավորվում են սյուժեի կամ կերպարի ընդհանրությամբ։ Պոեմը չափածո բոլորգրական ժանրերից ամենամեծն է իր ծավալով և ընդգրկումներով։ Նրան հատուկ են թե՛ վիպերգական, թե՛ քնարական հատկանիշներ։
Լեգենդներ
և բալադներ
Շունն ու կատուն -1886թ.
Անբախտ վաճառականները -1886թ.
Արև ու Լուսին-1887թ.
Ախթամար -1891թ.
Օրորոցագող -1893թ.
Երկինք ու երկիր -1894թ.
Անիծած հարսը-1898թ.
Արծիվն ու Կաղնին -1898թ.
«Պողոս -Պետրոս»-1898թ.
Որբը -1899թ.
Հոգեհան-1901թ.
Փարվանա -1902թ.
Լուսավորչի կանթեղը -1902թ.
Գառնիկ ախպեր-1905թ.
Չարի վերջը -1908թ.
Հսկան -1908թ.
Էսպես չի մնա-1908թ.
Արտուտի երգը-1908թ.
Մուկիկի մահը -1908թ.
Մի կաթիլ մեղրը -1909թ.
Աղավնու վանքը -1912թ.
Աղջկա սիրտը -1913թ.
Ծաղիկների երգը -1913թ.
Մոծակն ու Մրջյունը -1916թ.
Անբախտ վաճառականները -1886թ.
Արև ու Լուսին-1887թ.
Ախթամար -1891թ.
Օրորոցագող -1893թ.
Երկինք ու երկիր -1894թ.
Անիծած հարսը-1898թ.
Արծիվն ու Կաղնին -1898թ.
«Պողոս -Պետրոս»-1898թ.
Որբը -1899թ.
Հոգեհան-1901թ.
Փարվանա -1902թ.
Լուսավորչի կանթեղը -1902թ.
Գառնիկ ախպեր-1905թ.
Չարի վերջը -1908թ.
Հսկան -1908թ.
Էսպես չի մնա-1908թ.
Արտուտի երգը-1908թ.
Մուկիկի մահը -1908թ.
Մի կաթիլ մեղրը -1909թ.
Աղավնու վանքը -1912թ.
Աղջկա սիրտը -1913թ.
Ծաղիկների երգը -1913թ.
Մոծակն ու Մրջյունը -1916թ.
4.
ՈՒՍՈՒՄՆԱՍԻՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ
|
Ասույթներ
Комментариев нет:
Отправить комментарий